Po co nam matematyka?

Po co nam matematyka?

Od 6 lutego 2017 r. grupa uczniów z klas III  SP w Kielnie bierze udział w zajęciach ,,Poznajemy Ziemię – matematyka z eksperymentem” w ramach Projektu ,,3.2.1. Start!”  Głównym celem, tych zajęć  jest uświadomienie uczniom, że matematyka to nie tylko liczenie i mierzenie. Zasady matematyczne wpisane są w porządek przyrody, a umysł ludzki posługuje się matematyką nawet wówczas, gdy sobie tego nie uświadamiamy. Po co nam matematyka? Co pszczoły wiedzą o geometrii? Jak dobrze podzielić swoje kieszonkowe? Ile jest kropli w Bałtyku? Czy gdyby nasze ciało nie było proporcjonalne, można byłoby ustalić uniwersalne rozmiary ubrań, które kupujemy? Czy gdybyśmy nie byli zbudowani tak, jak opisał to Leonardo da Vinci, bylibyśmy w stanie utrzymać pionową pozycję ciała, chodzić, sięgać rękoma do podłogi?

Na te i wiele innych pytań uczniowie będą próbowali odpowiedzieć.

Przekonali się już, że matematyka jest obecna w takich dziedzinach, jak budownictwo i muzyka. Z matematyki korzysta kucharz, dobierając proporcje składników do przygotowywanych potraw i rzeźbiarz, oddając – lub celowo burząc – proporcje ludzkiego ciała. Bardzo często korzystamy z matematyki zupełnie o tym nie wiedząc. Kierowca skręcając z głównej drogi w lewo oblicza w głowie odległość do nadjeżdżającego samochodu, by oszacować, czy zdąży skręcić. Gdy planujemy wakacyjne wydatki, także robimy to korzystając z matematycznej wiedzy.

 

Prowadząca zajęcia Ewa Peliksze

Szkolny Koordynator Anetta Wróblewska



Skip to content