Matematyka z eksperymentem – czyj plecak jest cięższy?

Matematyka z eksperymentem – czyj plecak jest cięższy?

W ramach projektu 3.2.1.Start! odbywają się m.in. zajęcia „Matematyka z eksperymentem”. Umożliwiają one zdobywanie wiedzy poprzez ciekawe eksperymenty pokazujące praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym.

Na jednych z zajęć uczniowie mieli okazje skorzystać z otrzymanych w ramach projektu pomocy dydaktycznych. Teraz, mając wagę, mogli znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytanie „Kto ma cięższy plecak – dziewczynki czy chłopcy?”. Działania te tak rozbudziły kreatywność dzieci, że prześcigały się w samodzielnym układaniu zadań do otrzymanych danych, a następnie ich rozwiązywaniu. Przy okazji mieliśmy możliwość wyjaśnienia różnicy pomiędzy ciężarem a masą.

Kolejnym eksperymentem w ramach naszych zajęć było podzielenie sypkich produktów spożywczych na równe części, a następnie zweryfikowanie, za pomocą wagi, prawidłowości podziału. Dzięki temu uczniowie mieli możliwość praktycznego zastosowania ułamków, jako części całości oraz przeliczania różnych jednostek masy.

Dzieci zakończyły dwugodzinne zajęcia, wychodząc z sali z uśmiechem i satysfakcją.

 

Wioleta Ułasik



Skip to content