Twórcza zabawa z programowaniem

Twórcza zabawa z programowaniem

Na zajęciach „ Poznajemy Ziemię” – informatyka z eksperymentem w ramach projektu 3.2.1, uczestnicy zdobywają umiejętności swobodnego poruszania się w środowisku programistycznym Baltie, planują swoją pracę oraz współdziałają w grupie. Ponadto kształtują twórcze myślenie i rozwijają kompetencje informacyjne.

Uczniowie zostali zapoznani z pojęciem algorytmu. Jest to precyzyjny opis sposobu rozwiązywania określonego zadania lub osiągnięcia jakiegoś celu. Codzienne czynności jak jedzenie śniadania, parzenie herbaty, szczotkowanie zębów, pójście do lekarza oraz pieczenie ciasta to algorytmy.

Z rozsypanek obrazów układali opowiadania w kolejności  wykonywania czynności. Stworzyli i przetestowali algorytm wykonywania papierowego samolotu. Musieli zdecydować, jakie kroki podjąć oraz w jakiej kolejności.  Każdy krok musi być zapisany tak, aby bez względu na to, kto będzie wykonywał daną czynność, wynik był taki sam.

Ponadto bawili się w tzw. „ szczęśliwe mapy”. Grupa  klas IV- VI ułożyła labirynty i zapisywała na kartkach program przejścia czarodzieja w postaci strzałek, krok po kroku. Celem Maga było zdobycie określonego przedmiotu. Natomiast grupa klas II-ich miała za zadanie pomóc Czarodziejowi przejść przez labirynty, podając określone komendy: w prawo, w lewo, do przodu, tak aby Czarodziej poprawnie oraz w określonym czasie przeszedł całą ścieżkę i zdobył dany przedmiot.

Wszyscy bawili się świetnie.

                                                                                                                          Aleksandra Golik

                                                                                                                         Małgorzata Toporek-Gosz



Skip to content