Wycieczka klas IV b i V a SP do Teatru Wybrzeże w Gdańsku

Wycieczka klas IV b i V a SP do Teatru Wybrzeże w Gdańsku

23.11.2015 roku  klasa IV b, V a oraz uczniowie klas szóstych wybrali się na wycieczkę do Gdańska.

Na miejscu zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Grupa pierwsza udała się do teatru a druga na spacer po Gdańsku. Zrobiliśmy sobie zdjęcia pod pomnikiem Neptuna. W oddali widać było tzw. Złotą Kamieniczkę. Po długim zwiedzaniu zgłodnieliśmy, więc udaliśmy się do restauracji KFC. Następnie wróciliśmy do teatru. Naszym przewodnikiem był inspicjent- pan Jerzy. Dowiedzieliśmy się, że inspicjent jest w teatrze bardzo ważny, odpowiada za całość przedstawienia, dba o to, aby wszystko przebiegało wzorowo. Usłyszeliśmy od niego wiele ciekawych informacji, na przykład, że magazyny obok sceny nazywają się kieszenie. Nad sceną jest ogromna ilość reflektorów, których widzowie nie są w stanie  dostrzec.

W teatrze musi być bardzo dobra akustyka. Nawet najdalej siedzący widz powinien wszystko dobrze usłyszeć. Dotarliśmy nawet do charakteryzatorni. Tam charakteryzatorzy zakładają aktorom peruki i maski, doczepiają włosy, tworzą makijaż. Oglądaliśmy również projekty strojów, na podstawie których krawiec szyje aktorom suknie, garnitury i inne potrzebne ubrania. Czuliśmy się tam wyjątkowo, bo nie każdy ma okazję oglądać te przedmioty.  Przewodnik objaśnił nam, jak robi się sztuczną krew, która może być w płynie, proszku lub sprayu.   Najciekawszym przedmiotem był według nas ogromny  szczur z błyszczącymi oczami- pełnił rolę rekwizytu w jednym z przedstawień.  Byliśmy nawet w piwnicy teatru, gdzie mogliśmy zobaczyć jak to się dzieje, że część sceny się obraca lub opada. Potrzebne są do tego specjalistyczne urządzenia i metalowe konstrukcje.   Po krótkiej przerwie udaliśmy się do ogromnej sali, gdzie czekała na nas  pani Agnieszka. Wzięliśmy udział w lekcji teatralnej. Pani przygotowała dla nas zabawy, w których liczyło się skupienie i umiejętność słuchania. Trzeba było zapamiętać hasło i sekwencję ruchów, a potem pokazać je innym. Jak ktoś się pomylił, musiał  powiedzieć  nowe  hasło  i wybrać kolejną osobę do zabawy.  Potem wymyślaliśmy, jakie inne zastosowanie mogą mieć leżące na środku przedmioty. Na przykład  hełm mógł być miską, kość i sznurek-wędką a noga od lalki- łyżką lub laską. Na koniec zostaliśmy podzieleni na kilkuosobowe grupki i wymyślaliśmy scenkę teatralną. Pani Agnieszka wskazała nam, gdzie mają się dziać wydarzenia ( kościół, szpital, sklep, kino). Mogliśmy wykorzystać do tej scenki rekwizyty, których używaliśmy w poprzednim ćwiczeniu. Praca nad scenką była bardzo ciekawa, mieliśmy świetne pomysły i chcieliśmy wypaść jak najlepiej.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Poznaliśmy wiele zakamarków teatru i poczuliśmy, że jest to naprawdę magiczne miejsce. W lutym pojedziemy do Teatru Szekspirowskiego, który, jak usłyszeliśmy od naszej pani od polskiego, jest równie ciekawy i kryje w sobie niejedną tajemnicę.

Artur Parchem i Julia Buczkowska

WP_20151123_13_56_37_Pro