Wyjazd do Tczewa na festiwal fantastyki TETCON w ramach innowacji „Kooperacyjne gry planszowe ”

Dnia 24.10.2015 r. wychowawca naszej klasy – pan Marcin – zabrał nas do Tczewa. Tam w jednej ze szkół uczestniczyliśmy w konwencie TETCON. Spędziliśmy czas głównie na sali gimnastycznej, ponieważ tam można było pograć w gry planszowe. Graliśmy m. in. w „Colt Express”, „Pokój 25”, „Baronię”. Były to nowe gry, w które graliśmy po raz pierwszy. Uczyły nas współpracy i logicznego myślenia. Byliśmy tam do ok. 16:00. Do domu wróciliśmy pociągiem. Na peronie czekali na nas rodzice, którym wszystko opowiedzieliśmy. Ten wyjazd bardzo mi się podobał i szkoda, że tak krótko trwał.

Mikołaj Czoska

W sobotę 24 października grupa z kółka gier planszowych pod opieką p. Marcina Kowalczyka i p. Agaty Hejmowskiej pojechała na konwent fantastyki TETCON do Tczewa. Po przybyciu na miejsce i zapoznaniu się z otoczeniem poszliśmy obejrzeć różne gry, koszulki i inne gadżety, które można było kupić lub wypożyczyć. Następnie na sali gimnastycznej, w której znajdowało się miejsce do grania wypożyczyliśmy gry, zajęliśmy miejsca i rozpoczęliśmy rozgrywki. Tytuły, które szczególnie nam się spodobały to: „Baronia”, „Pokój 25”, „Dobry i zły glina”, „Świat Dysku”, „Colt Express”. Po kilku godzinach rozgrywki nadszedł czas powrotu do domu. W drodze na dworzec weszliśmy do centrum handlowego, gdzie zjedliśmy pyszną pizzę. Po posiłku pojechaliśmy pociągiem do Gdańska, gdzie czekali na nas rodzice. Ten dzień był bardzo emocjonujący i z niecierpliwością czekamy na następny wyjazd.

Dominik Stobba

24 października ja, Marta, Kuba, Radek, Dominik, Mikołaj oraz pani Agata i pan Marcin wybraliśmy się do Tczewa na festiwal fantastyki TETCON. O 8:30 zebraliśmy się z naszymi opiekunami na pętli tramwajowej w Gdańsku. Gdy wszyscy dotarli, ruszyliśmy na peron. Jechaliśmy do Tczewa ponad 40 minut! W Tczewie udaliśmy się do Liceum im. Marii Skłodowskiej – Curie, gdzie odbywał się konwent. Odebraliśmy przepustki i weszliśmy na dużą halę. Naszym oczom ukazała się masa gier, pamiątek i ludzi poprzebieranych w stroje swoich ulubionych postaci z filmów, książek i gier. Graliśmy tam w całą masę gier planszowych, edukacyjnych, fantasy i wiele innych. Gry miały przeróżne tytuły, m. in. „Baronia”, „Neuroshima Hex”, „Dobry i zły glina”, itd. Brałem udział w eliminacjach do Mistrzostw Polski w „Neuroshimę Hex” i wygrałem dwie na cztery rundy. Otrzymałem w nagrodę unikatowy żeton do tej gry.  Po paru godzinach zebraliśmy się i udaliśmy na przystanek. Pojechaliśmy autobusem na dworzec i w restauracji zjedliśmy pyszny obiad. Ja zamówiłem sobie makaron z pesto. Po posiłku poszliśmy na stację i pojechaliśmy z powrotem do Gdańska. Na miejscu czekał na mnie tata. Szkoda, że ten dzień tak szybko minął :-( Ale było super!!!