PROJEKT ,,3.2.1.START!” POZNAJEMY ZIEMIĘ: INFORMATYKA Z EKSPERYMENTEM

PROJEKT ,,3.2.1.START!” POZNAJEMY ZIEMIĘ: INFORMATYKA Z EKSPERYMENTEM

Na zajęciach realizowanych w ramach Projektu ,,3.2.1. Start!” uczniowie Szkoły Podstawowej w Kielnie zostali zapoznani z pojęciem algorytmu. Stworzyli i przetestowali algorytm wykonywania papierowego samolotu. Ponadto bawili się w tzw. „ szczęśliwe mapy”. Układali labirynty i zapisywali na kartkach program przejścia z jednego punktu do drugiego w postaci strzałek, krok po kroku. Programowali bez komputera, grając w grę „Cody Roby”. Prowadzili rozgrywki mające na celu sterowanie robotami, które poruszały się po planszy. Zadanie uczestników polegało na wydawaniu im odpowiednich poleceń. W wykorzystanych grach podczas zajęć („Pojedynek”, „Wyścig”) poleceniami były strzałki nakazujące poruszanie się do przodu, skręcanie w lewo i prawo. Uczniowie uczą się programowania w języku Baltie i Scratch. Pracowali na platformie studio.code.org, gdzie zdobywali certyfikaty. Uczyli się tworzyć proste gry i animacje.  Podczas zajęć zarówno uczniowie klas IV-VI jak i gimnazjum zgłębiali się w tajniki robotyki. Wzięli udział w bezpłatnym testowaniu robotów: LOFI i Mbota oraz Photon, który szczególnie przyciągnął ich uwagę. Kontrolę nad nimi zapewniały oprogramowania graficzne oparte na rozwiązaniach znanych z wizualnego i intuicyjnego języka programowania Scratch. Roboty zabierały uczniów w niesamowitą przygodę, uczyły rozwiązywania problemów i umiejętności pracy grupowej. Uczestnicy projektu wzięli udział w Tygodniu Kodowania oraz w Konkursie Bóbr.

Aleksandra Golik

Barbara Pilacka