STENA LINE BEZ TAJEMNIC

16 marca 2018 r. odbyła się kolejna ciekawa wycieczka w ramach innowacji pedagogicznej z języków obcych „ Nie szukaj kultury, znajdź człowieka”. Wzięli w niej udział uczniowie drugich klas gimnazjalnych i klasy siódmej b wraz z opiekunami. Celem podróży była Gdynia, a dokładniej prom Stena Line, który odkrył przed nami swoje tajemnice. Zobaczyliśmy i zwiedziliśmy  prom, który jest  największym przewoźnikiem łączącym Polskę ze Szwecją.

Powitała nas bardzo miła pani, która przedstawiła zasady bezpieczeństwa, których byliśmy zobowiązani przestrzegać podczas wycieczki.

W programie przewidziano zwiedzanie kabin, restauracji, placów zabaw, mostka kapitańskiego oraz pokładów zewnętrznych, w tym lądowiska dla helikopterów i szalup ratunkowych. Przekonaliśmy  się jak wygląda i funkcjonuje prom. Kabiny, w zależności od standardu różniły się metrażem i wyposażeniem. W strefie wellness dla pasażerów dostępna była sauna, jacuzzi oraz wygodne leżaki. Dla dzieci przygotowano bardzo kolorowe i bezpieczne place zabaw. Restauracji było kilka do wyboru. Warto dodać, że mostek kapitański jest miejscem zwykle niedostępnym dla pasażerów, a podczas zwiedzania każdy choć przez chwilę mógł stanąć za sterami ogromnego statku a nawet zmierzyć czapkę kapitana.

Praca na promie w branży turystyczno – hotelarskiej  wymaga dobrej znajomości języków obcych. Uświadomiliśmy sobie, że warto rozwijać nasze kompetencje językowe, aby w przyszłości móc podjąć prace w tak ciekawym miejscu.

Oprowadzali nas bardzo sympatyczni, wykwalifikowani przewodnicy. W ciekawy i przystępny sposób opowiedzieli nam także o kulturze i zwyczajach w krajach skandynawskich.

Wycieczka zakończyła się miłym akcentem w formie słodkiego  poczęstunku.

Wyjątkowo spędziliśmy czas, jednocześnie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Wielu z nas poważnie myśli o wycieczce promem do Szwecji w czasie wakacji, niektórzy wyobrażają sobie swoją przyszłą prace na tym promie.  Wyjazd był przyjemny i pożyteczny.