Wycieczka klasy VI b na lotnisko

20 września 2017 r. pojechaliśmy na wycieczkę na lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Podróż odbyła się komunikacją miejską, najpierw autobusem a potem koleją metropolitarną.

Na lotnisku zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, każdą z nich oprowadzała osoba ze Straży Granicznej.  Zwiedzanie lotniska zaczęliśmy od miejsca odprawy biletowo-bagażowej. Pani szczegółowo opowiedziała nam, co dzieje się z naszym bagażem głównym,  kiedy go nadajemy. Następnie poszliśmy do strefy kontroli bezpieczeństwa dla  personelu.  Tam  wkładaliśmy swoje  „bagaże”  do kuwet  i  przechodziliśmy  przez bramki z wykrywaczami metalu,  w taki sam sposób jak byśmy przygotowywali się do odlotu. Niektórzy z nas musieli nawet przejść kontrolę osobistą. Kolejnym punktem wycieczki było miejsce, w którym odbywa się tzw. boarding, czyli wprowadzanie ludzi do samolotu. Może to się odbywać przy pomocy rękawa, ruchomego korytarza bezpośrednio podłączonego do samolotu. Strażnicy pozwolili nam wyjść na zewnątrz i zobaczyć płytę lotniska. Ostatnim i najlepszym punktem wycieczki, była prezentacja robotów antyterrorystycznych. Pan pirotechnik pokazał nam jak w bezpieczny sposób usuwany jest z lotniska podejrzany bagaż.

Wycieczka bardzo nam się podobała.